STYLE FOR LIFE WEBSHOP & HEMSIDE

26 april 2014

BACK ON TRACK

Chef de la Camp is back in business,
og på plass på Duse og Vänern Lake Resort
raskere enn jeg ante.

Kontrastene er store.
I går stod jeg midt opp i et hav av fattige mennesker i slum og elendighet.
Synet av barn på gaten som ikke har penger til å gå på skole.
Lukten, synet og lyden av tutende biler, sykler, kuer og et hav av söppel
midt i hovedstaden Delhi.
Det går ikke å beskrive for den som ikke har sett, luktet
og hört (lukt kommer ikke fram på bilder).

Så skjedde det som for meg ble litt merkelig.
På vei hjem fra Arlanda sent i går kveld ringte en gjest på Duse
og klaget på bråk fra stranden.
Bråk som kom fra noen som ikke hörte til der.
Jeg skal ikke gå närmere inn på detaljer og synspukter 
jeg fikk om hudfarge og nationalitet. 

Kontrastene ble plutselig enda mer tydelige. 
6 timer tidligere hadde jeg hatt milioner av samme hudfarge rundt meg.
Å snakke om at lyd fra en uskyldig kasettspiller fra stranden på Duse
ble dermed litt merkelig.
Lyden på stranden var som lyden av en fallende knappenåls i Delhi.

Velkommen tilbake til den nordiske virkeligheten Ragnhild !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar